Tökön-babon keresztül
2017. április 02. írta: katabakancs

tok-borospincek-_36.jpgTörtént úgy, hogy a túracsoport egy része, akikkel járom az országot, nem látta még az alcsúti hóvirágokat. Így szerveztünk egy kis túrázást oda, hogy senki se maradjon le a csodáról. A kocsiban GPS irányított minket, és valamilyen okból fogva nem az autópályára küldött minket, hanem városnézésre. Ahogy kikeveredtünk Budapestről, egyre másra láttuk az érdekesebbnél érdekesebb látnivalókat, amik megnézésére nem is gondoltunk, szóval nem bántuk, hogy így történt. Mivel siettünk a hóvirágokhoz a nagy tömeg elkerülése végett, ezeket az érdekességeket visszafelé terveztük megnézni.

Alcsúton a hóvirágokat teljes pompájukban láttuk, de egyre-másra nyílt a többi tavaszi virág is.  Az egyik erdős domboldal lila színűre váltott  sok-sok májvirágtól.

Eztán a csapat úgy döntött, Gántra látogat, hogy megnézze a Bauxitföldtani Park marsbéli tájait. Mintha hirtelen egy Star Trek részbe csöppentünk volna, amerre néztünk, vöröslött és sárgállott a föld, a Park közepén pedig egy narancsos-zöldes színű tó terült el. Lilás és sárga sziklatömböket kerülgettünk és a Park meredek, kőomladékos oldalában megkövült csigákat találtunk. Innen szétvált a csapat, mi pedig megkezdtük nézelődésünket, ahogy idefelé megbeszéltük.

Először Zsámbékon álltunk meg, hogy bekukkantsunk a romtemplomba, és megnéztük a kőtárat is szerencsénkre (lévén március 15-e) ingyenesen.

A következő állomás Tök volt. Ahogy áthaladtunk délelőtt a falun, kiszúrtam a bájos pincesort színes ajtóival. Most alaposabban is szemügyre vehettük őket.

Innen Tinnye felé vettük az irányt, és miért is ne néztük volna meg az Üvegtigris büféjét és a tavat. Kulthelyszín! A faluban azonban más érdekesség is akadt. Délelőtt még csak láttuk, hogy épül, mostanra azonban elkészült az a homokszobor, ami Petőfit ábrázolta. Egy nagy kokárda és megannyi nemzetiszín zászló lengedezett előtte. Az alkotó Monostori Ferenc szobrászművész, aki minden évben más és más híres történelmi személyiséget formáz meg homokból.

Azt hiszem, nem volt unalmas ez a nap sem!

Az Alcsúti Arborétumban hóvirág-csúcsszezon volt.

Intelem.

Lilán pompázó májvirágok.

A gánti Bauxitföldtani Park múzeumának bejárata kék budival. Jószerencsét!

Marsbéli táj lila, sárga, piros, rózsaszín sziklákkal.

Festőpaletta.

gant-bauxitfoldtani-park-_8.jpggant-bauxitfoldtani-park-_47.jpgA tó.

Aprózódás.

Barkák.

A zsámbéki templomromnál.

zsambek-romtemplom-_26.jpgzsambek-romtemplom-_28.jpgzsambek-romtemplom-_37.jpgzsambek-romtemplom-_34.jpgzsambek-romtemplom-_5.jpgzsambek-romtemplom-_8.jpg