Öt nap Stájerországban - 5. nap: Medve-szurdok
2017. szeptember 10. írta: katabakancs

img_9698.jpgAz ötödik napon ugyan elbúcsúztunk St. Lambrechttől, de Stájerországtól még nem. Hazafelé menet ugyanis útba ejtettük a Közép-Alpokhoz tartozó Grazer Bergland hegység és a Mura folyó völgyében, közvetlenül Mixnitz település közelében található Medve-szurdokot (Bärenschützklamm). A szurdok a Pernegg Nemzeti Parkhoz tartozik, a gyönyörű környezet és a megannyi vízesés méltán tette híressé.

A szurdok Mixnitznél kezdődik, itt parkoltunk le, majd nekiindultunk. Kb egy órát gyalogoltunk a ciklámenektől lila erdőségben, mikor megpillantottuk az első zuhatagot, amit hamarosan újabb követett. A Myrafälléhez képest a Medve-szurdok a nagy testvér, több, mint 150 fahídon, létrán és 2900 lépcsőfokon kell felküzdenie magát az embernek, ha el akarja érni a szurdok tetejét és az ott található Guten Hirten menedékházat, de megéri. A megannyi vízesés a talpunk alatt zubog, a víz elemi erővel tombol körülöttünk. Nem győztem fotózni, de a hihetetlen magasságokat és mélységeket, a harsogó víz erejét egy fotó sem tudja élethűen visszaadni.

Itt is látszottak az elmúlt napok viharai, kidőlt fatörzs szelte át az egyik zuhatag vízfüggönyét és a nemzeti park munkatársai folyamatosan azon tevékenykedtek, hogy az összes falétesítmény biztonságos legyen a látogatók számára.

A Guten Hirten menedékház tele volt turistákkal. Sült a kolbász és omlós csokitortát szervíroztak épp a szomszéd asztalhoz. A fárasztó szurdoktúra után a sör is jobban esett. Miután kipihentük magunkat, elindultunk visszafelé és mivel a szurdokban egy irányban lehet csak közlekedni, egy szerpentinen haladtunk végig, elkerülve a vízeséseket. Mire a parkolóba értünk, nem csak az aznapi kilométereket éreztük a lábunkban, hanem az elmúlt napokét is. Azonban felfedeztük Stájerország megannyi számunkra új szegletét.

Az első vízesés, amivel találkoztunk.

Ciklámenek az erdőben.

A bejárat.

A vízesések fölött halad a fából készült út.

Zubogás.

Fátylak.

Hideg zuhany.

Jómadár.

Fürtös bodza a víz felett.

Csobogás.

Visszatekintés a szurdok szikláinak legmagasabb pontjára.