Úton a megvilágosodás felé
2019. január 20. írta: katabakancs

Téli túra Becske és Romhány között

img_3915.jpgTavaly októberben eljutottunk Romhányig, és már csak ezt a kb. 14 km-es szakaszt kellett megtennünk Becskéig ahhoz, hogy végre teljesítsük a 18. számú túra teljes egészét. Autóval érkeztünk Becskére, ahol leparkoltunk és útnak indultunk.

Ahogy elhagytuk a települést és bevettük magunkat az erdőbe, lövések hangja hallatszott a távolból, de mivel se tiltó tábla, se figyelmeztetés, se lezárás nem volt sehol, tovább mentünk. Ropogott a hó a talpunk alatt, az elszáradt kórók fején hósipka ült és a csipkebokrok bogyói pirosan világítottak. A nap bizonytalanul merengett a felhők mögött. A lövések egyre hangosabbak lettek és kisvártatva találkoztunk egy vadásszal, majd még eggyel és még eggyel. Elmondták, hogy bizony, nagy vadászat van a környéken, de nem kell aggódnunk, tudnak rólunk, menjünk tovább nyugodtan. Láttuk is a hajtás nyomait, a letaposott havat és persze egy trófeát is egy őzsuta képében.

Már napsütésben, fehérben szikrázó tájban értük el Kétbodony házait, ahol megpihentünk és pecsétet szereztünk a kocsmánál, majd mentünk is tovább Romhány felé. A műút mellett megnéztük a romhányi csata emlékére állított Rákóczi lovas szobrot és hamarosan be is értünk a településre. A Lókos-patak kőhídja és a Nepomuki Szent János szobor már várt minket, csak úgy, mint ősszel. A patak vizében kacsák kutakodtak élelem után. Sajnos nem maradt időnk megnézni a törökmogyoró fát és a Prónay-kastélyt, hamarosan jött a busz, amivel visszautaztunk Becskére.

A nap már ment le, így sietnünk kellett, hogy még világosban megcsodálhassuk a Csiga-hegyen magasodó Megvilágosodás sztúpát, melyet a buddhista közösség 2008-ban épített. A sztúpától csodálatos kilátás nyílt a fehérlő tájra, aranyszélű bárányfelhők sokasága lepte el az eget, míg az alattuk különlegesen rétegződő felhők szürkesége a világostól a lilásig skálázott. Az óramutatóval megegyező irányban többször is körbesétáltuk az építményt, az ismertető táblák szerint ezzel ajándékot adva Buddhának, miközben kívánságainkat is elsuttogtuk hogy azok teljesülnek. Kell ennél szebb túralezárás?

Hólepte szántók Becskénél.

Úton Kétbodony felé.

Galagonya.

Ereszkedünk lefelé.

A romhányi csata emlékhely.

A Lókos-patak kőhídja, közepén a Nepomuki Szent János szoborral.