Szlovéniai képeslapok 1. rész
2019. július 24. írta: katabakancs

Pletnázás és túra a Mala Osojnicára Bledben

img_7301.JPGTavaly év elején sikerült felderíteni a terepet, merre s hogyan érdemes Szlovéniában utazni, így idén májusban öt nap alatt jól be is jártuk ennek a kicsiny, mégis annál izgalmasabb országnak havas hegyeit, türkiz folyókkal szabdalt kanyonjait és bájos tengerpartját. Már az odaút is a gazdag természeti környezet látványával kecsegtetett, ahogy az Alpok hóval borított hegyei mentén haladtunk az autópályán. Persze most is megálltunk Trojanéban fánkozni és megbámulni az óriási krémeseket és tortákat, enélkül nem kezdődhet egy szlovén túraprogram sem!

Az első napot a Triglav Nemzeti Park szélén található Bledre és környékére szántuk. A tó a kék ezernyi árnyalatában ragyogott a pamacsszerű felhőkkel tarkított ég alatt, a vízben halrajok cikáztak, melyek szétspricceltek a kis hajók avagy pletnák közeledtére.

Mi is beszálltunk egy hajócskába, mely szelíden hasította a  vizet, melynek zöldeskék színét csak néhány sárga bója törte meg. A szigeten folyamatosan kongott a gótikus templom harangja, aznap bizonyosan sok kívánság teljesülhetett.Körbejártuk a látnivalókat, fotóztuk a pletnákat és már el is telt az órácska, aminek eltelte után visszaszálltunk a hajóra, ami kivitt minket a partra.

A tóra a legszebb kilátás a Mala Osojnicáról (685 m) nyílik, így felkerekedtünk, és a táblával jelölt kis erdei ösvényt követve kapaszkodtunk felfelé. A haladást néhol drótkötelek segítették a sziklás terepen és egy meredek lépcső is próbára tett, azonban a lélegzetelállító látkép kárpótolt minket. A tó túlpartján, sziklaormon álló bledi várat néhány perc erejéig megvilágította a napfény, ám a fehér vattafelhők hamar felülkerekedtek, és ismét szürkeségbe vonták. Megdörrent az ég, és a fényjáték még drámaibb lett, a felhők lefolytak a hegyek tetejéről és egyre fenyegetőbbekké váltak. Szerencsére nem lett komolyabb eső és a várat már narancsos napfényben fürödve láthattuk estek a szállásunk ablakából.

Gigakrémesek Trojanéban.

Úton a hegyek közt.

Bled.

Kacsa család.

Zöld nyugalom.

Érkezünk a szigetre.

Képeslap a várral és egy pletnával.

Részletek a szigetről.

Pihenőidő.

Cikázó halak.

Meredek lépcső a Mala Osojnica oldalában.

Látkép.

Türkizek.

Lassan beborult az ég.

A távolban fehérlett a vár.