A téli Mátra
2017. március 29. írta: katabakancs

matrahaza-galyateto-_129.jpgAmikor ismerőseim megkérdezték, volna-e kedvem csatlakozni hozzájuk kéktúrázni a Mátrába, még csak a Mátra miatt mondtam igent. Sosem jártam ott, de már hallottam hírét a tájnak és emlékszem, gyerekkoromban a Gazdálkodj okosan! társasjáték régebbi verziójában az egyik nyeremény a Galyatetői üdülés volt. És ezzel ki is fújt mindennemű ismeretem a Mátra kapcsán. A kéktúráról ne is beszéljünk. Azt hallottam már, hogy sok megszállott kezd neki, de nem értettem, mi motiválja őket. Ma megtudtam. Amikor pecsételőhelyhez értünk és (mivel miért is lett volna kéktúrás füzetem) a noteszem egy lapját áldoztam fel a szent cél érdekében, kedvet kaptam. Még több pecsétet!!! Szerencsére aznap sokat be tudtunk zsebelni, a 20. számú túra egy része teljesítésének megérdemelt jutalmaként. Tudatlanságom elszállt, mindent értek, kedves kéktúrázók!

Amilyen szomorkás időben indultunk el Budapestről, olyan szép tiszta időben sikerült végül túráznunk. Kezdetben borús szürkeség borult a tájra, majd ahogy haladtunk Mátraháza felé, fokozatosan felderült az ég és átváltott vakító kékbe. Az erdő is csipkébe öltözött, zúzmara borította az ágakat. Mátraházán már annyira ragyogott a nap, hogy a zúzmara leolvadt, csak a vastag hóréteg maradt - kihívásul. Mert a hó meseerdővé varázsolta a környéket, csak épp menni nem lehetett benne túl gyorsan. Legalább megvolt a kalóriaégetés is. Túránk során érintettük a Vörösmarty Fogadót, a Vércverés csúcsát, majd felballagtunk a Galyatető kilátójába is, ahol páratlan panoráma várt minket. Kékestetőre már csak autóval robogtunk, mert sötétedett és a hótaposás jótékony hatása már erősen érződött rajtunk, de megérte. Csodás nap volt!

Zúzmarás erdő.

Bükkfa termése a hóban.

A hó kékes árnyalatai tarkították az erdő alját.

Úton a Kéken.

Bükkfák magasodtak fölénk.

Szemes fa.

Csodálatos táj.

Láthatár.

A tiszta időnek köszönhetően előbukkant a távolból a Tátra hegyvonulata.

Téli részletek.

Ragyogó délután.

Csíkok.

A Galya-kilátó és a Kékestető.

Kilátás a felhőpaplanra a Galya-kilátóról.

A Galyatetői Nagyszálló.

A galyatetői római katolikus templom alkonyi fényben.