Piliscsabától Nagykovácsiig
2017. április 02. írta: katabakancs

img_2455.jpgIsmét meghódítottunk egy szakaszt, a 13. számú túra egy darabkáját tettük most meg. Álmatagon lépdeltem a Nyugatiban, majd ahogy összegyűlt a csapat, felszálltunk a vonatra. Irány Piliscsaba. Az első pecsételőhely már a pályaudvartól pár lépésre szembefutott velünk, így lelkesen indultunk tovább.

Utunk a Kőris-völgyön vitt keresztül, kátyús, sáros szakaszokon próbáltunk száraz lábbal átjutni. A madarak javában dalolásztak és az avarban először csak egy, majd mind több hóvirág tűnt elő. Az Erzsébet-kútnál összevártuk egymást, mert jócskán belefeledkeztünk a fotózásba, majd indultunk tovább. A Kutya-hegy tisztásán magányos feketefenyő állt, szomszédságában tűzrakóhely. Nagyobb pihenő után innen indultunk tovább a Nagykovácsi határában magasodó Nagy-Szénás meghódítására.

A Szénás-hegycsoport Európa Diplomás, fokozottan védett terület, ahol az árvalányhaj is lengedezik. A Nagy-Szénást mi most csak kopárnak láthattuk, de tetejéről így is csodálatos panoráma tárult elénk. Túránk végcélja a Zsíros-hegy és a Muflon Itató, ahol nem csak házi szörp és sör várt ránk, de egy pecsét is. Így igazán szép a nap!

Kátyús útszakasz.

"Üzenőfa" és az Erzsébet-kút.

Kora tavaszi erdő.

T-Rex fej alakú szikla.

Normál és mutáns hóvirágok.

img_2521.jpgVirágzik a som.

Fel is út, le is út.

"Elefántláb".

Felkapaszkodunk a Nagy-Szénásra.

A kilátás nagyon szép.

Muflon (és turista) Itató.