Hűvös fogadtatás - avagy a Hűvösvölgytől a Rozália-téglagyárig
2017. október 10. írta: katabakancs

Habár az ég kéken vakított, csípős volt a reggel, amikor leszálltunk a villamosról a Hűvösvölgyben. Túrázásra ideális - gondoltuk -, és begomboltuk a kabátot.

A Gyermekvasútnál máris pecsételtünk és nekiindultunk a 14. számú túrának a Glück Frigyes úton. Miközben elhaladtunk a vitorlázórepülő-tér mellett, sok kirándulóval találkoztunk, volt, aki reggeli kilométereit futotta, a réten pedig önfeledten rohangáltak és hancúroztak a kutyusok - a gazdik nagy örömére.

Lefotóztam a II. világháborús katonasírt, majd a vadaskerti emlékművet, mely Mátyás vadaskertjének kőbe vésett térképét ábrázolja. Az Oroszlán-szikla csendben posztolt az út mentén, játszott rajta az őszi napfény. Az Árpád-kilátónál sokan gyűltek össze, hogy megcsodálják a pazar kilátást a Dunára és a városra.

A Fenyőgyöngye vendéglő felé haladtunk. Érett a bodza, a pink szárak végén piros és fekete golyócskák ültek. A hóbogyó is tele volt fehér bogyóval, az avarban pedig gombák nőttek. Meredek úton értük el az Udvarház Éttermet, ahonnan az út tovább vitt a Hármashatár-hegy csúcsára. Ekkor már erős szél fújt, komor felhők hullámait sodorva felénk, miközben még sütött a nap. Az adótoronynál pecsételtünk, majd a 2016 nyarán átadott Guckler Károly-kilátóból megcsodáltuk az alattunk lüktető várost és a komótosan kanyargó Dunát. A látképet függőlegesen tagolták az adótornyok, az ORFK-torony is konokan állta a széllökéseket. Ugyanis már annyira fújt a szél, hogy hamar eliszkoltunk és az erdőben folytattuk utunkat a Guckler Károly úton a Vihar-hegy irányába. Az újabb pecsétet a Virágos-nyeregben szereztük, majd a Csúcs-hegyről kaptattunk le a végállomásig, a Rozália-téglagyárig. Itt megszereztük az utolsó pecsétet és a Bécsi útnak tartó, sárgálló aranyvesszővel, komlóval és szederrel szegélyezett bekötőúton jutottunk el a buszmegállóig.

Ahhoz képest, hogy mekkora távokat lehet legyalogolni a hegyekben, hamar vissza lehet jutni a városba. Nemsokára otthon üldögéltem a meleg szobában, és a hűvös szél és a szurkáló eső már nem is érdekelt.

Reggeli fények.

Vadaskerti emlékmű és katonasír.

huvosvolgy--rozalia-teglagyar-_4.jpghuvosvolgy--rozalia-teglagyar-_5.jpg

Glück Frigyes út, Oroszlán-szikla.

Gombák az avarban.

Árpád-kilátó (Árpád-pihenő).

Bodza.

Kilátás a János-hegyre - Erzsébet-kilátó.

Mogorva felhők érkeztek.

A Hármashatár hegyi új kilátó (Guckler Károly-kilátó).