Jól áll a városnak a tavasz
2021. április 02. írta: katabakancs

Jól áll a városnak a tavasz

img_5287.jpgHajnalban keltem, hogy megelőzzem a tömegeket, elvégre még mindig tombol a járvány. Mégis, mozogni kell, levegőn kell lenni, és ha már virágfüzérekbe öltözött a város a húsvéti ünnepekre, azt látni kell.

Villamossal érkeztem a Szentlélek térre, ahol mély rózsaszín virágba borult, nyurga fácskák szegélyezték a Vasarely Múzeum oldalát. A Fő tér még aludt, alig volt mozgás, azonban még a borongós időben is látszott, hogy a kopasznak tűnő, mogorva fákon kövér bimbók ülnek. A térről Varga Imre: Várakozók szoborcsoportja felé vettem az irányt, majd felpattantam a HÉV-re, és a Margit híd budai hídfőjénél szálltam le.

Picit eleredt az eső, miközben felkaptattam a meredek Gül baba utcán - az utóbbi maszkban különszámnak is beillett -, majd megérkeztem az '56-os forradalom megtorlásainak legfiatalabb mártírjáról, Mansfeld Péterről elnevezett térre. Egyedül voltam, és végre kicsit levehettem a maszkot. A virágillatú levegő keveredett az eső szagával, a közelben cinke fakadt dalra. A kilátás gyönyörű volt innen, előttem terült el a város számos templomtornyával, a Citadellával, a budai várral, és az Erzsébet híddal. Mindezt a fehér virágokkal teli kökénybokrok csoportja spékelte meg, melyek, mint habos fehér felhők úsztak a tér alatt.

A Margit tér irányában ereszkedtem le a Rózsadomb lankáiról, majd a körúton ismét villamosra szálltam, hogy belevessem magam a Margitsziget virágözönébe. Ahogy minden évben, most is fehérbe, lilába és rózsaszínbe öltözött cseresznyefák, magnóliák és orgonabokrok fogadtak, az ágyásokban hunyorok, nárciszok, tulipánok és jácintok szirmain sütött át a most már erőteljesen ragyogó nap.

A sziget pesti oldalán, a Margit hídtól kiindulva, a futókör mentén kövek sorakoztak. Az egyik párt rakta ki őket a koronavírus-járvány magyar áldozatainak emlékére. 20.000 darabot. Az áldozatokat nyilvántartó kormányzati oldalon feltüntetett számokkal és életkorral feliratozott kövek sora eltűnik a messzeségben, hiába hunyorítok, nem látom a sor végét.

A hatalmas platánok mintha csak nyújtózkodtak volna. Az óriási füves területeken boldogan rohangáló kutyák tombolták ki magukat. Az erdősebb részeken a talajt keltikék, salátaboglárkák és ibolyák színes szőnyege borította. Madarak daloltak és szöszöltek a magas fákon, és két mókus kergetőzött az egyik törzsön. A Japánkert még ébredezett, ösvényein alig járt még valaki, pedig már kilenc óra múlt. Egy szürke gém tűnt fel az égen, egyenes irányban repült, majd hirtelen megfordulva az egyik mocsári ciprus ágaira szállt megpihenni.

Egyedül voltam a buszon, ami kivitt a szigetről, de már éledezett a város. Az Árpád hídon futók igyekeztek a sziget felé, hogy letudják a napi penzumot és persze gyalogosok, hogy kicsit kikapcsolódjanak. Biztos megnézik majd a virágokat is.

Vasarely Múzeum.

pxl_20210402_052217338.jpg

Varga Imre: Várakozók

pxl_20210402_052526185.jpg

Gül baba utca.

pxl_20210402_054804968.jpg

A Mansfeld Péter tér kökénybokrai.

pxl_20210402_055333398.jpgpxl_20210402_055205282.jpg

Jól áll a városnak a tavasz.

img_5287.jpg

Harsány zöld hajtásokkal keretezik egy juharfa ágai a Várat.

img_5290.jpg

Maszkot kapott a Margit tér szobra.

pxl_20210402_060656624.jpg

Aranyvessző bokor a Margitszigeten, a reggeli fényben.

img_5339.jpg

Mókus.

img_5312.jpg

Veresgyűrűs som ágai.

img_5303.jpg

A feliratozott kövek sora.

img_20210313_092559.jpgmargitsziget-_56.jpg

Virágtakaró.

img_5333.jpg

Hagymások gyülekezete.

img_5308.jpg

Nárcisztánc.

img_5311.jpg

Sakura.

img_5321.jpg

Egy csokor hunyor.

pxl_20210402_065144050.jpg

Csend.

img_5351.jpgimg_5334.jpg

Magnóliák.

img_5318.jpgimg_5346.jpg

Szürke gém.

img_5353.jpgimg_5360.jpg

Az ébredező Japánkert.

pxl_20210402_071556844.jpg

2021. április

A bejegyzés trackback címe:

https://katabakancs.blog.hu/api/trackback/id/tr116488640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása