Öt nap Stájerországban - 1. nap: St. Lambrecht
2017. szeptember 03. írta: katabakancs

img_8667.jpgAz idei év sem telhetett el Stájerország nélkül, ezúttal St. Lambrechet és környékét fedeztük fel. A néhány nap leforgása alatt megismerkedhettünk St. Lambrecht városkával és a környező hegyekkel, megmásztuk a Greim hegyet, ellátogattunk a Günstner vízeséshez és Murau városába, majd hazafelé a Medve-szurdokba. A tartalmas napok sok-sok élménnyel gazdagítottak és rengeteg fotó készült.

Már reggel érezhető volt, hogy ez a nap is forró lesz, úgy gondoltuk, a hegyekben majd hűvösebb idő fogad minket, de amikor a délutáni órákban megérkeztünk St. Lambrechtbe, tévedtünk. A szállásadó hölgy is mondta, hogy napok óta itt is 30 fok fölötti a hőmérséklet, de cudar viharok is lesújtottak éjszakánként.

A szállás elfoglalása után a tikkasztó hőség ellenére felfedezőútra indultunk St. Lambrechtbe, ebbe a csodálatos természeti környezetben található városkába, mely a Zirbitzkogel-Grebenzen Naturpark területén fekszik, így a környező hegyek szánkó-és sípályái, turistaútvonalai télen-nyáron kikapcsolódást biztosítanak az itt kikapcsolódni vágyóknak.

Bájos utcácskákon sétáltunk végig a virágos házak között, mellettünk hegyi patak sietett medrében. A kisváros kuriózuma az 1076-ban alapított bencés apátság, két tornya már messziről uralta a tájat. Megnéztük a templomot, gyönyörködtünk főoltárában és freskóiban, majd sétáltunk a belső udvarban és a pici temetőben. Innen felmentünk az egykori vár romjaihoz, majd a kicsiny uszodát elhagyva visszajutottunk a városkába. A Marktteich nevű tavacskánál szelíd kacsákkal találkoztunk, a vízben hatalmas halak úszkáltak.

Az apátság melletti kertet is meglátogattuk.  A kertet a négy elem - a föld, levegő, tűz és víz - szimbolikája szerint alakították ki. Ennek megfelelően található itt zöldségágyás, gyógynövénykert, vízesés és kőkert is.

A kertben sötétedett ránk és dörrenés hallatszott a hegyek közül. Egyre sűrűbben világították meg villámok az eget, így sietősre vettük lépteinket a szállásig. Épp beléptünk a kapun, mikor leszakadt az ég. Vajon másnap el tudunk indulni túrázni? - tettük fel a kérdést, mert a terv szerint másnap a 2474 méter magas Greim megmászására került volna sor.

Kilátás a Grebenzen hegy lábánál található szállásunkról.

Röviddel megérkezésünk után felfedezőútra indultunk a városkába.

Csendélet muskátlikkal. (A kerti törpék a virágágyásból figyeltek.)

Az apátság épülete.

A bejárat.

A bejárati kapu díszítése és a két torony a belső udvarból fényképezve.

Az egyik belső kapu.

Elkoptatott kövek.

Temetőkápolna.

Kápolna az udvarban.

Szobrok.

Az egykori vár és tornya budival.

Itt is-ott is idill - kerti törpével, mi mással.

Jellegzetes muskátlis ház.

Kék-sárga.

Szökőkút és kápolna.

img_8799.jpgimg_8807.jpgMarktteich.

Szelíd kacsák jöttek egy kis alamizsnáért.

Pisztráng a tóban.

Virágos ház.

Alkonyodik.

Ragyog a Hold. Nem sokkal később érkezett a vihar.