Íriszek és héricsek közt
2019. május 25. írta: katabakancs

Kéktúra a Remete-hegyen át

Az idő nem volt biztató, amikor felszálltam a 29-es buszra, hogy Hűvösvölgyben találkozhassam a többiekkel és teljesítsük a Kéktúra 13. számú szakaszának egy kimaradt részét. A ködfátylas hegyek nem kecsegtettek esőmentes kirándulás lehetőségével, de mikor már mindannyian Nagykovácsi utcáit róttuk, kisütött a nap és úgy érezhettük végre, hogy egy madárdaltól hangos tavaszi nap vár ránk. A Muflon-itatónál pecsétet szereztünk, majd azzal a lendülettel el is vétettük az irányt, de sebaj, mert  így felfedezhettük a Zsíros-hegy oldalában lévő fokozottan védett barlangot, a Solymári Ördög-lyukat és annak két bejáratát, a Rókalyukat és a Pipát. Sajnos mindkettőt lezárták. A Kékre persze eztán egy meredek kapaszkodó vezetett vissza, de nem bántuk, egyenesben voltunk és közelítettünk a Remete-hegy karsztfennsíkjához. Itt megannyi tavaszi virág virított teljes pompájában, megszínezve a környéket. Lila és kék törpeíriszek, kutyatejek, gyöngyikék és tavaszi héricsek tarkállottak mindenütt. A plató pereméről csodás kilátás tárult a Remete-völgyre és Máriaremetére.

Lassacskán leereszkedtünk a meredek hegyoldalon a völgybe, ahol a patakvölgy csendjét turisták csoportjainak beszélgetése törte meg. A Remete-barlang széles bejáratú ürege a patak fölött ásítozott a sziklaoldalban. Örvös galamb figyelt minket a fák frissen kibomló lombjai közül. Kicsit megálltunk dr. Pápa Miklós, a természet-és műemlékvédelem élharcosának emléktáblájánál. Innen a völgy sziklaalakzatai közt közelítettünk Máriaremetére, kegytemplomában épp mise zajlott.

Immáron kertvárosi környezetben vezetett az út a Nagy-rétig és Hűvösvölgyig (pecsétszerzés), ahol jól megérdemelt lángos és palacsinta várt minket, majd újra beszippantott a nagyváros lüktetése.

Az első pecsételőhely.

Reggeli harmat pókhálóval.

Gyöngyikék.

Sziklákba kapaszkodó fák.

Reggeli pókháló.

A Solymári Ördög-lyuk két bejárata.

Tavaszi héricsek.

Lelátás a Remete-völgyre.

Törpeíriszek.

Virágba borult a Remete-hegy sziklapereme.

Lila-sárga virágkompozíció.

Kék színváltozatú íriszek.

A Remete-barlang bejárata.

A repedezett falakon emléktáblák.